games

"how I feel after finishing Mass Effect 3"

fvutk


never buy paradox games

So there’s this latest Paradox release: Sword of the Stars 2. It’s a fucking disaster, probably the buggiest game release ever. And they have nothing better to do, than ban existing customers?.. This company has some serious issues.

Dear Gabucino,
You have received an infraction at Paradox Interactive Forums.
Reason: Asked for it

You have been banned for the following reason:
Infraction while on probation
Date the ban will be lifted: Never

This infraction is worth 100 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never
expire.

Original Post:
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?p=13227880#post13227880

hide

justice pageant 1
i shat brix

[ link :: mac :: win ]

prince of persia c64

Very nice, but incomplete / “unusable” on a real iron... Things to do:

  • better music (the current one is just like the noise channel of a Plus/4)
  • disk version with optional fastloader (64hdd doesn’t support them)
  • faster screen switch just like in the Plus/4 version

[
link ]

deus ex: human revolution

0x00

lords of midnight

Screen shot 2011-08-29 at 9.11.52 AM

Ye. És tudom, hogy pont én, aki a száz százalékos autentikus retro híve vagyok, pont én használtam emulátort a real-iron helyett - na ennek két oka van. Az egyik, hogy így meg lehet dobni az amúgy döglött lajhár sebességgel vánszorgó képernyőkirajzolást, a másik pedig, hogy így egyszerűbb volt közben a térképezés, tudniillik elég kényelmetlen egy C=128-at és egy notebookot egyszerre ölben tartani. Kipróbáltam. A legjobb lett volna ha nálam van a CoV#19-em, és tudok a papír alapú térképen bábukat tologatni.

map2


A stratégia egyébként pofonegyszerű volt: a Mountains of Ithiril-től délre és keletre az összes lordot betoborzása, majd Xajorkith-be küldése (aki nem fér be, azt egy mezővel délebbre). Dreams és Lothoril lordjai Gloom-nál teleltek addig, zavartalanul.

Screen shot 2011-08-29 at 9.13.36 AM

A játék végén a várost védő 15 lordnak összesen 11315 katonája, és 10040 lovasa volt. Úgy a negyven-valahanyadik napon meguntam a várfalon szétplaccsanó Doomdark katonákat nézni, és Morkinnal kelet-északkelet felé kerülve (nem mintha jött volna még sereg) elsétáltam a Tower of Doom-hoz, és a már egy hete ott rejtőzködő Lorgrim segítségével pontot tettem I. Doomdark uralkodásának végére.

Mike Singleton: hats off!

rage / iOS

0x00

minecraft filesystem

mark my words

<gab> minecraftfs-t ide
<gab> latni akarom ahogy epulnek a fileok
<gab> ... ezt le kene vedetni (c)
<gab> uj ertelmet kapna a virusirtas
<gab> egy creeper belerobbantott a p0rn konyvtaramba

legend

A “2000-nél újabb játékkal többé nem játszok” irányvonal jegyében:

Gateway 1

Gateway 2


újabb paradox expansion

guess what

kind of scary videogame

[ i lol’d ]

(amnesia - the dark descent, egyébként remek)

witcher 2

Amelyik játékot nem lehet letenni, az remekmű (Dragon Age: Origins). Amelyiket egyszer, az egy merőben újszerű játék, ámde - éppen ezért - remekmű (Witcher 1). Amelyiket kétszer is le lehet, az viszont egy szar (Witcher 2) ...

Mondhatni kemény vagyok, de legalább igazságtalan. Manapság, amikor a közepesen/jól sikerült folytatások ritkábbak mint egy stabil linuxos filerendszer, a Witcher 2-t különösebb kritika nem érheti, lévén a legtöbb területen sikerült az előző részt pozitívan felülmúlni (gfx), vagy legalább a szintjét hozni (map, hangulat, questek). Ami gyökeresen más, az az előző részben sok embert elbátortalanító harcrendszer.

Ennek megváltoztatására látszik, hogy jelentős súlyt fektettek: a harc sokkal “óvatosabb” és taktikusabb lett. Ez akár még jó is lehetne, de nem az. Sikerült ugyanis agyoncsapni a játékot egy borzasztóan körülményes (
clunky) karaktermozgással, és ezzel a Witcher 1-ben - végül - módfelett megkedvelt pörgő-forgó kombós gyilkolászás (mégiscsak egy mutáns gyilkológépről van szó) helyét egy féllábú, kezdő társastáncos csetlő-botló bénázása vette át.

Console-friendly... Meh.

Bármilyen mozgást is végez Geralt, az kivétel nélkül borzasztóan lassú, és az előző résszel szemben menet közben megváltoztathatatlan. Ehhez nagyon hasonló volt a változás például a Thief és Thief 3 kapcsán, utóbbi - többek közt - szintén azon vérzett el, hogy a
szögletes irányítás miatt megszakadt a játékos és a főszereplő közötti immerzió.

Végeredményben egyetértek a
Metacritic-en negatív/közepes értékelést adó játékosokkal (plusz lásd GOG fórum), akik szintén ezt emelték ki. Hozzá kell tenni azonban, hogy a Witcher 2 nem rossz játék, természetesen sokkal-sokkal jobb mint a borzalmas Dragon Age 2, valamint bizonyos, hogy a játék végére sokkal jobb véleménnyel leszek róla. Ehhez viszont harmadszorra is el kéne kezdeni játszani vele, jelenleg azonban a Gateway, a Deja Vu vagy az Ultima 7 is jobban vonz.

Witcher 1 > Witcher 2.
“If it ain’t broke, don’t fix it.”

UPDATE: azóta már vagy hatodszorra is letettem. Sajnos minden fejlesztői igyekezet ellenére (illetve éppen azért) ez a játék szar.

UPDATE: voice-over sucks

the witcher

Ok now that I’ve completed the game, I’m very much ashamed of my previous review done after the first 2 hours of gameplay. Fact is: this RPG rivals the awesomeness of Dragon Age. If not surpasses it. The control scheme that I found extremely annoying bugged early in the game, soon became one of its greatest features. That’s what I call a steep learning curve.

I’m even breaking my rule of not preordering: with
Witcher 2. DRM-free only on GOG, and the price difference of the US and EU versions are credited on my GOG account. Now that’s not a money-minting potato-campaign. Frankly, I dont’t see how this could go wrong:

  • it’s coming from Poland
  • it has no DRM
  • it’s not a lame, cash-cow console conversion like Dragon Age 2, Crysis 2, and Portal 2 boy were we lied to... And the game suffered.
  • affiliated with GOG



indie = szar

Mondok fejből 5 jó indie játékot:

  • Penumbra (nem indie, a Paradox Interactive adta ki)
  • Amnesia (a Penumbra - megérdemelt - sikerén felfutott fejlesztő-, és immár kiadócég bocsájtotta ki)
  • Minecraft (indie, de nem jó, hanem egy röhejes hardverigényű elképesztően bugos, DRM-infested, mára már játszhatatlan szar)
  • bit.trip sorozat (elnézést de a WiiWare-ből azonnal többmillió játékoshoz jut el. Remélem a Nintendó azért nem számít indie kiadónak. Mellesleg a Beat-et kivéve a sorozat többi tagja elég fostaliga.)
  • ja bocs nincs több, az animgif-flashjáték vonalból kialakult angrybirds-kaliberű taknyok sosem voltak jók Uplink. Oké, de az megvan hogy tíz éve, 2001-ben készült?

minecraft

No, it was an attack
SYN flood, apparently. I’ve learned a lot today.
One of the lessons is “hire a linux guru”.

No, no that. I’d brutally murder anyone on the spot who claims being a “linux guru”.

Érdekes egyébként ez a notch gyerek (a Minecraft készítője). Szemlátomást most tanulja a számítógép és az internet kezelését, egy évvel ezelőtt viszont (vajon akkor milyen tudásszinten leledzett?.. igen, your average java coder) összedobott egy Java-s játékot, amely - amellett, hogy egyszerűsége dacára 1Gb memóriát pikk-pakk megesz - mostanra négyezer vásárlásnál tart óránként. Ez
tizenkétmillió forint / óra! Alighanem ez a “zajos siker” definíciója.

logo

Join us


(trailerért klikk a képre)

silent hunter 5

U-boot.

Német "koktél". Elkészítése: fél literes söröskorsóba beledobott feles vodka (pohárral együtt). Na de most nem is erről lesz szó, hanem a tengeralattjárókról, egészen pontosan a német tengeralattjárókról. Az alapfeltevés: aki nem kedveli a második világháborús német tengeralattjárók történelmét és történeteit, az nem egész ember. Ilyen mutáns volt Churchill is, aki annyira rettegett tőlük, hogy személyes feladatának érezhette démonizálni őket amikor azt mondta:
"U-boat. Kizárólag ezt szót fogjuk használni a német eszközökre. A tengeralattjáró szó csakis a mi remek angol hajóinkat illeti meg." Nos, tőlem aztán megtarthatja.

Az U-hajók iránti rajongásom természetesen akkor kezdődött, amikor a Magyar Királyi Televízió még tizensok évvel ezelőtt műsorára tűzte a Das Boot című örök filmremeket teljes 6 órás hosszában. Ez a több részre vágott TV sorozat változat volt. Bármiféle túlzás nélkül, teljes objektivitással tényként kezelendő, hogy azóta ez A Film ebben a műfajban. Minden ami tengeralattjáróról szól, legyen az játék vagy film, csakis a Das Boot-hoz hasonlíthat, és egyben kell is hogy hasonlítson. Egy szűk körben ismert, ám annál meghatározóbb mércét is említek: A'rpi három kedvenc filmje: Butterfly Effect, Lola Rennt... és Das Boot.

Nos, a történetem tovább folytatódott a 688 Attack Sub nevű játékkal, aminek ugyan vajmi kevés köze volt a második világháborúhoz (lévén amerikai és szovjet atomtengeralattjárók voltak a szereplői), de egy remek szimulátor volt. Kezelte a párszáz forintos, printer portra dugott D/A adaptert is (aki nem tudná: "hangkártya"), úgyhogy még az akkori kis putter 286-os fűnyírógépemmel is cafatokra tudtam pingelni a hangszórókat.

Hosszú szünet, tarkítva egy nagyon rövid Aces of the Deep megtekintéssel, majd 2009-ben... Silent Hunter 3. Dacára annak, hogy románok készítették, ez egy igazán remek, audiovizuálisan, játszhatóságban és minden egyéb tekintetben egy meglehetősen kiváló szimuláció volt (a játék maga egyébként 2005-ös). A kiadása óta eltelt években számtalan kisebb-nagyobb módosítás született hozzá, hála az alapjáték komoly moddolhatóságának. A nagyobbak közül említendő a Grey Wolves Expansion, amelyet akár Silent Hunter három és félként is nevezhetünk.

A csendes-oceáni hadiszínteret feldolgozó negyedik részt átugorva végre a lényegre is térek, ez pedig az atlanti hadiszíntérhez visszatérő
Silent Hunter 5, és hogy jó-e is ez nekünk.

Másolásvédelem

A kiadás előtt (a finoman szólva is
meggyőző trailerek mellett) az az infó is kiderült, hogy a játék másolásvédelme egy folyamatos on-line kapcsolat lesz az Ubisoft szerverei felé. Bármilyen netes problémára a játék megáll, és lehet választani a további várakozás és a kilépés között. A játékállások szintén az Ubi szerverén tárolódnának. Érthető módon ez a lépés óriási haragot váltott ki a SubSim.com fórumán: a poll szerint a vásárlók 80%-ának így már nem is kellett a játék.

Nos, a védelem az összes mellékhatását sikeresen hozta, erényeit pedig egyáltalán nem. A játékot az első 24 órában feltörte a Skid Row (thanks!), a legális felhasználók pedig képtelenek elindítani a játékot, mert egy ismeretlen harmadik fél olyan masszív DDoS támadást intézett az Ubi szerverei felé, hogy az oda kapcsolodni vágyó Silent Hunter 5 és Assassin's Creed 2 játékosok 95 százaléka sikertelenségre kárhoztatott. Ez egyébként jelen pillanatban is tart.

Miután nemrég már
megégettem magam az online DRM-mel a VP Ltd kapcsán, így az SH5-öt eleve crackelt példányban töltöttem le (az SH3-am természetesen eredeti).

Ami jobb lett

Grafika. 2010-es szint, igazán gyöngyörű árnyékok. Kár, hogy egy Fallout 3-mat és Crysis-t simán kezelő gépen ki kell őket teljesen kapcsolni, hogy ne 5-10 fps legyen 30-60 helyett.

Bejárható U-boot: a játék first person szemszögből játszódik.

Végre nem működik szárazföldön keresztül a hidrofon, és az AI vizuális észlelése.

Ami rosszabb lett

Minden más. Az elődök U-boot választékától (II, VII, IX, XXI) eltérően itt csak a(z egyébként legelterjedtebb) VII tipus létezik. A játék nem 1945-ig, hanem csak 1943 májusáig tart (a Fekete Május, amikor a német tengeralattjárók veszteségei olyan szintre emelkedtek, hogy Dönitz gyakorlatilag lefújta az atlanti háborút).

A grafikus interface gyakorlatilag megszűnt, a WASD irányításon kívül nincs más interakcióra lehetőség (najó még pár billentyű, merülés és hasonlók). Nincsenek többé WW2-es gépek, a torpedó számítógépen sem lehet tekergetni a bizgentyűket, helyette beszédben kell megadni a paramétereket a tisztnek (dacára annak, hogy ez most leírva reálisabbnak tűnhet, játék közben ez borzasztóan rossz). Az egész interface egy iPhone letisztultságára és kivitelezésére emlékeztet. Nem mondhatni, hogy beleillenek egy második világháborús játékba holmi 21. századi ikonok. A hajón sehol nincs egy iránytű (!), a sebességmérő óra is eltűnt. Bármiféle navigációt csak a térképen lehet végezni.

A legénységgel történő interakció bugos, nehézkes, és nevetséges. A játékot senki se indítsa el a legénységi morál csökkenését kikapcsoló mod nélkül! Ja, a legénység az előző részektől eltérően itt sérthetetlen lett, szóval nyugodtan kint lehet őket hagyni bármilyen tűzharcban.

Nagyon sok fontos funkció (távolság a tengerfenékig, időjárásjelentés, célpontkövetés a hidrofonnal, ilyesmik) visszaszerezhető a commands.cfg-ben billentyűkhöz definiálva őket. Enélkül el sem érdemes indulni. A periszkópot kezelve nem lehet utasításokat adni a hidrofonnál ülő tisztnek (például távolságbecslés a célpontig), szépen le kell mászni a toronyból (persze nem a felszínen: a támadó periszkóp magában a toronyban található), odasétálni a hidrofonhoz, odébblökni az embert, megkeresni az elsüllyesztendő hajót, és ezután le lehet mérni a távot. Mire pedig a kapitány visszasétál a periszkóphoz, ez már idejétmúlt adat. Ó, azt említettem, hogy a hidrofon a vízfelszínen is működik? (tudniillik, a rögös valóságban nem)

A mesterséges intelligencia pocsék. Gyakori, hogy egy romboló akár az egész játék során elkíséri a játékost, tartva egy adott távolságot (megközelíteni se lehet). Ugyanakkor viszont általában tétlenül nézik, ahogy a németek elsüllyesztik a fél dover-i kikötőt, vagy egy konvojt. A repülőgépek soha nem veszik észre a tengeralattjárót, akkor se ha az lő rájuk (!). A tengeralattjáró nem sérül a tengerfenéknek ütközéskor.

Nem folytatom, ennyiből is lejöhet a lényeg: ezt a játékot alfateszt fázisban adták ki (Hearts of Iron 3, 300km-rel odébb csúszott Sztálingrád, stb, ismerős?).

Fogadtatás

Az
amazon.com-on a játék átlagban kőkemény stabil 1 (egy) csillagot kapott, azaz a minimális értékelést, és a subsim.com tagok tapasztalata szerint több viszonteladói láncnál "kérdés nélkül visszavehető" utasítást adtak ki a játékra.


EPIC FAIL


Szerencsére a legkatasztrofálisabb hiányosságokra már az első napokban született vagy 10 mod a subsim.com-on, de az SH3-as játszhatósági szint eléréséhez még legalább fél, de inkább egy egész év kell majd.

thief - dedicated

keeperkey2

(supported by redliontattoo)

Virtual Programming Ltd just sucks.

Recently I got a new Mac, and that's good. The bad side is this: I've bought several strategy games which were created by the company Paradox Interactive, and ported to Mac OS X by Virtual Programming Ltd. The Mac ports have a copy protection scheme which requires entering the correct registration code, and an Internet connection. After entering it, the game checks with the VP Ltd. servers if the game has been already played on two different Macintosh already. If you're playing on a third one, the game will quit, and you have to send a mail to the VP support asking them to reset your account, which they are obliged to do free of charge.

Except that they aren't. See the conversation below.


Berczi Gabor
img_user  
Posted On: 19 Oct 2009 09:12 PM

... so now I need to reregister all my VPLTD games. Some of them were already run on two computers. Is there something I have to do?
space
Administrator
img_staff  
Posted On: 13 Nov 2009 08:02 AM

Advise your old codes.
space
Berczi Gabor
img_user  
Posted On: 13 Nov 2009 08:16 AM

Hearts of Iron 2 (Boxed)

HE2P-5KRFQ-A32J-ENXS

Europa Universalis 2 (Boxed)

EN2A-5NM86-STDS-M2F0

Victoria (Boxed)

VCTT-5GGQR-ACCX-MNDD

1 x Hearts of Iron 2 DD Armageddon (ARMAGEDDON MAC) = 9.95
Version Digital Download

Product Key: ARMF-XQ3VD-S70T-HR8C

1 x Hearts of Iron 2 Doomsday (DOOMSDAY MAC) = 24.95
Version Digital Download

Product Key: HDMS-XK6T8-GE8Y-YEWR

1 x Crusader Kings (CRUSADER KINGS MAC)

Product Key: CRK6-X0F8C-WSDT-4KFW

1 x Crusader Kings: Deus Vult (DEUS VULT MAC)

Product Key: DVTV-XPG5X-Q4MD-TCJ7

1 x Victoria: Revolutions (REVOLUTIONS MAC)

Product Key: VRVE-X4R9Y-GSZJ-YXWW

1 x Europa Universalis 3 (EU3 MAC)

Product Key: EN38-XV6PS-GSFS-3SCC
Metaserver Key: EMAC-250A-9447-D7BF-C516-DAEC

1 x Blitzkrieg (BLITZKRIEG MAC)

Product Key: KRGN-XT78Q-38CA-JN49
space
Administrator
img_staff  
Posted On: 02 Dec 2009 09:32 AM

Please list only the games with a problem.
space
Berczi Gabor
img_user  
Posted On: 04 Dec 2009 03:02 PM

I'm not gonna type my way all through my games just to find which ones are _yet_ unaffected by this mega-annyoing protection method.
space
Administrator
img_staff  
Posted On: 05 Dec 2009 08:23 AM

I am not asking you too!

If there is not a problem, we don't need to fix anything. I was asking you what games you had problems with and what the codes were.
space
Berczi Gabor
img_user  
Posted On: 05 Dec 2009 07:22 PM

You better bet you're asking!

First of all, you're replying to me your comment with the first sentence ending in an explanation mark. That is just SO wrong (let me give you the friendly advice: in order to get a girlfriend, you REALLY should stop this, and I know how that hard this is).

Which brings me to the point when I'm sad for you. However sad your story may be, honestly, I don't give a damn. So let's get back to the real point. Yout latest Macintosh ports have patched fixed two enermous bugs , both completely and entirely reported by me (feel free look them up), a _very_ loyal customer. So. When I fuckin' _ask_ that I'd like to FUCKING' play the aforementioned 30 pounds (multiply it by at least 6x, counting the games I bought) games on my goddamn' 1300 USD Macintosh, I FUCKIN MEAN IT, DIPSHIT, ESPECIALLY THAT I ALREADY OWN THE WINDOWS VERSION! (http://forum.paradoxplaza.com/forum/showpost.php?p=10489240&postcount=13)

I'm NOT pirating your games (anyone can do that, but I was willing to pay to you until now), I want to fuckin' PLAY THEM, did you get that, sorry-ass moron? So get me the goddamn' new codes, or - relatively - shortly the janitorial job awaits you, and that is just so sad for your future heterosexual relationships.





Granted, I may have drank a bit before this last one, but hey, who wants to arrive home just to receive a “no u cant play!!1 nothin’tofix!!” message? Anyways, the next mail I received was this:

"Consider yourself banned from our support forum.
Your language is totally unacceptable."

So now I can't play the games I paid for, except if I get my old Mac back. There goes several hunder euros of wasted money to a bunch of idiots. The moral of the story: don't ever buy from Virtual Programming Ltd. And check back here sometimes, if I manage to "find" a VP copyprotection crack somewhere, maybe I'll post a link.