movies

iron sky (spoilers.)

Vegyük a következő alapanyagokat:
- Udo Kier
- Laibach
- nácik
- a holdon
- AAA minőségű film készítéséhez elegendő javak

A feladat: csináljunk belőle rossz gyenge közepes filmet!

Lehetetlennek tűnő feladat, ugye? Nos, az évek óta nyálcsorgatva várt Iron Sky készítőinek ez valahogy mégis sikerült. Teljes meglepetésként ez azért nem éri a kedves nézőt, részben a stáb műfaja, részben pedig az ominózus - amúgy világklasszis - teaser miatt, melynek végén felbukkant a “let’s kick some nazi arse!” szlogen. Már megint a nácik hátsó fertályát kellene rugdosni..? Ez a mém már minimum 10 éve old, jó előre jelezte ezt az Inglourious Basterds vegyes fogadtatása is (nekem most konkrétan rá kellett keresnem a filmre, a címét már jótékony homály fedte).

Persze lehet ezt jól is csinálni, és ez alatt természetesen a Bukást (Der Üntergang) értem. Ja, hogy az másik műfaj? Hát kérem, a nemzetiszocializmus témakörében ma már erre van, erre lesz egyre nagyobb igény: megértésre. (a háttérben hangos ajvékolás, aztán elsül néhány Luger, és megint csend) Egyébként a film kevés jó poénja közül a legjobb szintén egy Üntergang kiszólás.

Mire fel a nigger főszereplő (bleh) albinizációja? Az hagyján, hogy értelmes magyarázata nincs, de értelmetlen sincs, pedig ebben a műfajban aztán a realizmus se kimondottan köti a forgatókönyvíró kezét. Hogy egy Z kategóriás, ám kötöttségektől mentes elborult sci-fiből mit lehet kihozni, azt a Humanity’s End című remekműben meg lehet tekinteni (rossz minőségű rip-eket nem, a DVD verziót viszont ajánlom). Amit így a néző kap, az egy groteszk látványvilágú karakter - az összes közül egyedüliként! - amit sajnos a film teljes hosszában nézni kell. Igazából nem tudok neki más értelmet tulajdonítani, mint hogy a niggerek fehér bőrrel is ostobák és gusztustalanok maradnak. Ez mondjuk stimmel, tessék, ha nagyon csűröm-csavarom, még a végén kihozom pozitívumként. Nem az.

Tényleg a Chaplin film miatt tér ki hitéből Renate? Ez melyik marha szerint volt jó ötlet? Humoros lenne-e? A motívum sem kimondottan az, a megvalósítása meg egyenesen katasztrófa, lévén ez - a hősnő lelki válsága - konkrétan kimaradt a filmből. Oké, akkor biztos komolyan gondolták, nade a történet szerint Renate egy tanárnő, aki mélységesen hisz az ideológiában mely szerint él. Vagy mégsem?.. hiszen kedvenc filmjének “amerikai” változatát nem az ellenség hazug propagandaként könyveli el, hanem azonnal kész tényként fogadja el, hogy élete hazugság (ki szerint?). Műfajtévesztés, kétszeresen. A sztori megerőszakolása. Rated: WTF.

Heil
Herr Adler ugyanennek a betegségnek egy másik vállfajától szenved, nem is vesztegetek rá szót. Komolyan, az amúgy elég szörnyű, Z kategóriás Nazis at the center of Earth karaktereit, és a sztori “csavarjait” jobban élveztem.

A sok érthetetlen és unalmas hülyeség után üdítő változatosság a szintén - szerencsére - egyre inkább elharapódzó amerikaellenesség megjelenése a filmben. Igaz, enélkül (ide értve a záró képsorokat is, fire in the hole) tényleg nézhetetlen lenne.

(still a better story than mass effect 3)

italian spiderman

[ youtube ]

lars von trier - antichrist

Disclaimer: a "Grotesque" egész jó és élvezhető film volt.

Lars von Trier, a
"Dancer in the Dark" és a "Dogville" rendezőjének neve talán nem cseng senki fülében ismeretlenül. Zavarodott elmeállapota - természetesen - a gyerekkorában gyökerezik. Dán nudista kommunisták ivadékaként jött világra (gondolta ő még ekkor), az apja ráadásul zsidó is volt. A kis Lars nyári szünetei érdekesen teltek, mivel nyomorék lelkivilágú szülei nyaranta nudistatáborokba küldték, nem gondolván arra, hogy nyomorékká tett porontyuk később esetleg a nagyvilágot fogja borzolni torz lelke temetnivaló szörnyszüleményeivel. A békés, egészséges családi idillt fokozandó, 1995-ben anyja a halálos ágyán közölte fiával, hogy téves dolog lenne aput továbbra is annak szólítani, mert az igazi apja egy klasszikus muzsikus családból származó férfi, akivel a nudista komcsi Inger Trier azért dugatta meg magát, hogy gyerekének művészi hajlamokat szerezzen. Hát nem remek? Beteg Lars ebből levonta a következtetést, hogy a nők nem többek egy ivarszervnél, aminek ostoba gondolatai is vannak olykor. Ezt a fantasztikus elvet legnagyobb sajnálatunkra filmjeiben is megosztja a jobb sorsra érdemes nagyérdeművel. Lars biológiai apja egyébként néhány találkozás után inkább - vélhetően a szégyentől és az undortól vezérelve - örökre megszakította kapcsolatát érdekes kísérletnek szánt fiával.

Ezen a ponton megjegyzem, hogy a huszadik század elején nem véletlenül dívott az Egyesült Államokban és Németországban az
eugenika, amely a gyereknevelésre testi-lelki szempontok alapján teljesen alkalmatlan emberi egyedek sterilizációját hirdette. Tudniillik, az ilyen Lars-féle sajnálatos incidensek megelőzhetőek lettek volna.

Az olvasóim közül nem javaslom senkinek a film megtekintését, úgyhogy spoilerek lesznek.

A film röviden: férfi és nő közösül, miközben gyerekük a feldolgozhatatlan látványtól (mint később kiderül, a nő tudtával) rövid úton kiugrik az emeleti lakás ablakán, és a földön nagyot nyekkenve exitál. Ez egyébként a film legjobb, (1000 fps-sel rögzített) jelenete. Nem csoda, hiszen csak egy jó fényképész kellett hozzá, Lars rendező úr addig a büfében majszolta az uborkás-szalámis zsömlét. A film maradék 95 százaléka azt ábrázolja, hogy egy erdei kabinban élve a férfi és a nő hogyan éli meg a tragédiát a saját életfelfogásukon keresztül. Röviden: a férfi inkább nem, mert érzelmi önkontrollt gyakorló materialista, a nő pedig "megbékél" a tudattal hogy ő maga egy élveteg (Lars-i értelmezésben: gonosz, sátáni) ösztönlény. A filmnek itt kéne véget érnie.

A megbékélés alatt ugyanis azt értem, hogy egy fatuskóval péppé veri férje heréit, önmagára veri az álló faszból a véres gecit, majd a férfi lábát átfúrva malomkövet erősít rá. Később a rókalyukba bújt áldozatát ásóval szarráveri, majd megbocsájt neki és dugni kezdenek, ami nem jön össze mert bevillan neki megint, hogy hát ugye korábban hagyta a gyermekét fallschirmjagerest játszani (ejtőernyő nélkül). Mi sem természetesebb, hogy emiatt ollóval levágja a saját klitoriszát, majd kicsit megdöfködi vele férjét (ollóval, nem csiklóval - fordítva már egész jó film lenne), mire az megfojtja (juhéé, végre+vége!).

Igen, remélem másnak is feltűnt, hogy ez a film egy önéletrajz, amit a rendező a(z x-edik) nagy depressziós korszakának végén szült meg. A Lars-rajongó nyomorék bölcsészek köpködését kiváltva nem véletlenül említettem az eugenikát: Lars beteg szülei (az egész tervezett-megtermékenyüléses, nudistás, hazug kurva muterrel megfűszerezett élettel együtt) jobban jártak volna ha sterilizálták volna őket, ennek hiányában pedig Lars járt volna jobban, ha idejekorán befalcol. Ez a film mondanivalója.

Igen, a rendező ebből a szempontból valóban remek (Trier Cannes-ban egyébként a film vetítése után önmagát
"a világ legjobb rendezőjének" deklarálta). A már említett "Grotesque" című filmmel ellentétben azonban a szexuális csonkolások itt nem undorító és torz cselekményként vannak ábrázolva, hanem - Trier fent kifejtett beteg lelkivilágából következően - természeti axiómák evidens folyományaként. Ettől a hamis tényállítástól lesz ez a film Trier egyik középszerű alkotása helyett mérhetetlenül szar.

(Egyébként
Trier-nek szegezte egy riporter a kérdést, hogy mégis mivel magyarázza a megmagyarázhatatlanul sok és lényegtelenül konkrét belezést, mire a hallgatóságból valaki odaüvöltött: "Ő egy művész, te meg nem. Nem kérhetsz tőle magyarázatot!" Entartete Kunst, említettem már?)

a hegy gyomrában - under the mountain

Áhh, végre megtaláltam!

Erre a sorozatra a 27 év alattiak nem nagyon emlékezhetnek. A '90-es években ment az
eggyesen a reggeli gyerekműsorok között (matiné!), és egy generáció ismerhette meg az elemi rettegést általa. Ha ez nem lenne elég érzékletes, tessék belegondolni milyen hangulata lehetett egy olyan filmsorozatnak, amit még 20 év távlatából is pontosan fel tudok magamban idézni. Az egyszerűség kedvéért a RégiSorozatok oldalról gátlástalanul lenyúlom az ismertetőt:

Rachel (Kirsty Wilkinson) és Theo (Lance Warren) mint említettem, ikrek, akik nyári vakációra a Kráter-tó mellett élő rokonaikhoz utaznak. Felkeltik egy temetkezési vállalkozó(nak álcázott földönkívüli), Mr. Wilberforce (Bill Johnson) és csatlósai figyelmét, akik rögtön az ikrek életére törnek. A gyerekeket egy Mr. Jones (Roy Leywood) nevű öregúr veszi védelmébe, akiről kiderül, hogy ő is emberi alakot öltött űrlény. A Földre azután érkezett, hogy Wilberforce-ék elpusztították a bolygóját minden lakójával együtt, és a Földre is hasonló sors vár, ha a parazitákon múlik. Wilberforce-ék valójában gusztustalan, mócsingos, iszapszerű viziszörnyek, akik rövid időre képesek emberi alakot ölteni. Az egyetlen mód a megfékezésükre két különleges erővel bíró kavics, amik működtetéséhez egy szoros, telepatikus kapcsolatú ikerpárra van szükség, ezért az ellenszenv Wilbeforce-ék részéről.

Jótét lelkek feltöltötték a teljes magyar sorozatot a Youtube-ra, de tartok tőle, hogy az újbóli megnézése lerombolná (begyógyítaná?) a mélyen a tudatalattimba égett lenyomatot (ahogyan ez már sok ilyen alkalommal megtörtént), így valószínűleg kihagyom. Nem mondható el ez ugyanakkor a hamarosan elkészülő remake-ről (igen, jól olvasod, úristen, musthave, hihetetlen, őrület)!

in other news...

A "The Company" egy három részes sorozat, ami többek közt Chris O'Donnel, Michael Keaton, Alfred Molina, és Alexandra Maria Lara (Der Üntergang) főszereplésével az ötvenes évektől a hidegháború végéig nyomon követi néhány CIA ügynök illetve a "Szovjet ügyosztály" működését Berlinben, Magyarországon (56!), Kubában, és végül Oroszországban. Mivel nekem tetszett - különösen az 56-os rész (ep2) - így megkapjátok az egész sorozatot. Igyekezni a letöltéssel.

1x01
1x02
1x03

További ajánlott (ám nem feltöltött) művek: IT Crowd season 2, Sarah Connor Chronicles (egyelőre csak pilot).

Hot Fuzz: és igen, a Shaun of the Dead szereplőgárdája megint csinált egy kurvajó filmet. Persze "más műfaj", de ennek ellenére sikerült egy igen szórakoztató darabot produkálni. Nem csak fanoknak kötelező.

Sympathy for Mr. Vengeance (Boksuneun naui geot): Chan-wook Park Bosszú filmjeinek harmadik darabja. Tudom 2002-es, de hozzám csak most jutott el cyan áldásos közreműkődése nyomán, thx neki. És mint tudjuk az legtöbb jó film (ez is az, különben miért írnám ezt a néhány sort) a távol-keletről jön. Oldboy/~

300: überfilmképregény, már az első traileren is besírtam. o/

Most nincs más, ijb.

einstein mega shotgun

einstein

A hétvégi SceneCON-on vetítették le ezt a 2003-as magyar kisfilmet. A nézők száma elég gyér volt (mert addigra nyilván a legtöbben már részegen fetrengtek a sarokban) én azonban kurvajól szórakoztam rajta, így - mivel a készítők honlapjáról letölthető - ajánlom nektek is.

apocalypto

Gut!-grade.

Engem annyira magával ragadott a cselekmény, hogy a végéig eszembe se jutott azon gondolkozni, hogy hol is játszódik voltaképpen, mivel előre soha nem olvasom - és nem is mesélem - el semminek az összefoglalóját sem, miután a
Hatodik Érzék és a Mátrix "poénjait" mind-mind a megtekintésük előtt sikerült véletlen elolvasnom, rohadna le a keze annak aki figyelmeztetés nélkül spoilerez.

grudge2

Utolsó tróger ostoba faszparasztokból áll a mai "ifjúság", ezt újra és újra meg kell tapasztalnom. Ma ugyanis megnéztem a Grudge 2-t. És hol máshol, mint a Westend-ben. Én mindig elfelejtem, hogy mik az ilyen disznóólak hátrányai. Az egész már ott gyanús lehetett volna, hogy a lenti pénztárnál hatvanmillióan álltak sorba jegyért. Én a bazinagy táblára kíírt világító "a fenti pénztár 15-22 óráig üzemel" feliratnak adtam még egy esélyt: és fent kurvára nem volt senki a két nyitott pénztárnál, el is bizonytalanodtam:

- Szia, bocs lehet itt venni jegyet?
- Persze.
- Akkor miért vannak lent hatszázezren?
- Nem tudom...
- Dehát egy eekkora táblára van kíírva hogy fent is van pénztár.
-
*shrug*

Hmm nice. Jó hát attól hogy idiótákkal van tele az épület, nekem még lehet jó. Gondoltam én. Viszont - bazmeg - a film alatt élénkebb volt a nézőtér mint a
#wtc irc channel 9/11-kor. Még arra is volt példa hogy egy teljesen átlagos pillanatban valaki felordított, gyanítom fogazott a kurvája. A zabálás, kólagurítás konstans. Anyád, soha többé nem megyek oda moziba (üzenet az agynak: hiába nőttel fel olyan időkben amikor még volt az emberekben tapintat, és kussolás a mozikban, ma már nem így van; don't forget).

A film amúgy az első részhez hasonlóan kurvajó (a moziban senkinek sem tetszett, de gondolom ezzel nem árulok el nagy titkot). Bár itthon, egyedül, a warezverziót nézve (vagy egy normálisabb moziban/városban/bolygón) durvább lett volna, mint ahogy az 1 volt. :(

grudge2

must-buy

Nem is irhatnék filmekről, ha nem említeném meg a legjobb non-anime sci-fi sorozatot a világon:

firefly
Firefly

Coolest shit. Ever.

mozi

Ha nem lennének ilyen mocskos pofátlan drágák a mozijegyek, egyszerre három teljes sort foglalnék le hogy a sok röhögő-röfögő faszparaszt kimaradjon az életemből. Az is elég komoly mikor ilyen 50hz filingje van a vetítésnek (világos-napos jelenetek hátterénél figyeltem meg tegnap), hát bazmeg.

parfüm

Perfume - The Story of a Murderer

perfume-s
Menj el a moziba és nézd meg, ez egy jó film.

office space

Igen, ezúttal is filmet ajánlok a mélyen tisztelt olvasóközönségem elé. Ha megnéznétek, that would be terrific. ;)

Picture 2


Ja, és kategorizáltam az entryket.

filmek

Amadeus (rendezői változat)

Hátigen. Nem emlékszek rá mikor láttam ehhez foghatóan
kurvajó filmet. A befejezése után döbbenettel meredtünk a hajnal kettőt mutató órára, és hihetetlen volt számunkra, hogy a másfél órásnak tűnő film valójában bő három órára rúg. Ez musthave.

Az átok (The Grudge)


Ez nálam hónapokkal később ütött be igazán. Akivel eddig beszéltem és látta, mindannyiuknak végük. Rettegünk. Hasonlítsuk akkor: ha annyira
Thief - The Dark Project rajongó vagy mint én, úgy csak akkor nézd meg ha nem bánod hogy mikor később a sötétben eszedbe jut, hirtelen rettegve kapod a fejed a szobád sötét sarkaiba, nincs-e ott.