never buy paradox games
Dear Gabucino,
You have received an infraction at Paradox Interactive Forums.
Reason: Asked for it
You have been banned for the following reason:
Infraction while on probation
Date the ban will be lifted: Never
This infraction is worth 100 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never
expire.
Original Post:
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?p=13227880#post13227880
darkest hour + iron cross
YES
Reminder: please feel free to use my serials for Paradox games (Hearts of Iron, Victoria, etc) for the Mac.
Virtual Programming Ltd just sucks.
Except that they aren't. See the conversation below.
Berczi Gabor |













Granted, I may have drank a bit before this last one, but hey, who wants to arrive home just to receive a “no u cant play!!1 nothin’tofix!!” message? Anyways, the next mail I received was this:
"Consider yourself banned from our support forum.
Your language is totally unacceptable."
So now I can't play the games I paid for, except if I get my old Mac back. There goes several hunder euros of wasted money to a bunch of idiots. The moral of the story: don't ever buy from Virtual Programming Ltd. And check back here sometimes, if I manage to "find" a VP copyprotection crack somewhere, maybe I'll post a link.
hearts of iron 3
achtung, panzer!
Hogy mi, PC DVD? Na és. Ennek többszöröséért is megvenném mind a PC mind a Mac verziót, de már most is olyan vagyok mint egy rossz drogos aki már két hete nem jutott anyaghoz - csak ez rosszabb. Szerencsére Johan-ék csepegtetnek a fórumon néhány csepp nektárt a sok büdös kiéhezett parasztnak, illetve a jewtube is tele van különféle teaser videókkal (és persze itt van az "elmaradhatatlan" twitter is).
Blitzkrieg
Nos a 2003-as kiadású Blitzkrieg is RTS. Mac felhasználóhoz méltó módon, kényelmesen érkezett meg hozzám, ugyanis amint elolvastam a portolást végző VP Ltd e-mailjét, a deliver2mac.com oldalon keresztül a banki tranzakciót követően már tölthettem is le. Náci RTS, ez természetesen musthave.
Tömeggyilkos ázsiai barbárokkal teli szovjet tankok lelik ízzó halálukat a megerősített, és tüzérséggel támogatott német pozíciókon felmorzsolódva. Minden nap el tudnék nézegetni ilyen szívmelengető képeket. Sokat adnék érte, ha a Barbarossa hadművelet a valóságban is ilyen sikerekkel ért volna véget.
Egyébként a játék (a veszteségek, a páncélosok értékei) valóban elég realisztikusnak tűnik a már említett elődökkel ellentétben, és a játékmenet is elég jó. Ami viszont nagyon bosszantó, az a fantasztikusan szar útvonalkereső algoritmusa mind a járműveknek, mind a gyalogosoknak. Utóbbiról talán a Syndicate jut eszembe (ami persze egy kiváló játék), az előbbi terén pedig szerintem műfajt is teremthetne. Kezdődik az egész ott, hogy gyalogosokat és páncélosokat nem érdemes egymás mellett mozgatni, mert nagyjából olyan előzékenyen fognak egymás előtt oda-vissza udvariaskodni, mintha legalábbis első szexualizációra készülődnének. A teherautók ugyanígy csinálják, de azok talán még hatékonyabban akadnak bele egymásba és a páncélosokba, így téve meg fél óra alatt 5 métert. A legjobb megoldásnak eddig az tűnik, hogy minél távolabb érdemes tartani a különböző típusú egységeket egymástól, kivéve persze a támadást ahol a pótolható gyalogság mehet elöl a darálóba, a harckocsik meg (melyek nem pótolhatóak) mögöttük - egyenként vezérelve persze. Mint a fenti képen is látható, az igazán nagy vérfürdőket a jól megszervezett védekezésben lehet megrendezni, és erre elég változatos és jól használható eszközök állnak rendelkezésre, az árkoktól kezdve a szögesdrótokon és a gyalogsági-, illetve harckocsiaknákon át szögesdrótokig és páncélosakadályokig. Az ott izzó orosz roncsok fénykorukban, frontális csatában kilőtték volna a páncélosaim javát (az orosz harckocsik a háborúban valóban masszívabb konstrukciók voltak német ellenpárjaiknál), így viszont csak negligálható veszteségeket szenvedtek a beásott Wehrmacht erők.
A másik vicces momentum, hogy szinte minden küldetésben rendelkezésre áll egy scout, ami a földön kúszva közepes távolságból már észlelhetetlen, ennélfogva nagyszerűen alkalmas arra hogy be infiltratelje magát az ellenséges vonalak mögé, majd távcsöves Mauser puskájával távolból likvidálja az ellenséges tüzérség személyzetét, majd a személyzet pótlására érkező gépkocsikat is - amelyeket szintén nem lehet utángyártani. Ha ezeknek annyi, nincs több gyalogságerősítés. Az AI sajnos idióta, mert szinte soha nem küld a helyszín átvizsgálására csapatokat, sőt igazából amikor küldeni látszott, az is valami járőr lehetett, vagy túl közel mentem valamelyik egységéhez. Kicsit hasonló módszer ez, mint a Dune 2-ben egy harcossal megtámadni a harvestert, majd hagyni hogy - klassz csontrecsegéssel és placcsanással járó effekt kíséretében - elüssön, ugyanisegy AI bugnak köszönhetően az utána többé meg nem mozdult. Nyilván multiplayerben ez nem annyira játszik.
Összességében sok bugmentesebb játékot láttam már, ugyanakkor ebben a műfajban ez az egyetlen, és a betanulás után már viszonylag kevés füstölgés mellett egész jól el lehet vele lenni.
Ja, természetesen lehet a háborús bűnös és barbár szövetségesekkel meg a szovjetekkel is játszani - mivel mindhárom oldalnak van campaign-je - de ki nem szarja le.
Német repülőgéphordozók döntő győzelme a Home Fleet fölött
Csata után - "a nagy armada harmada"
Europa Universalis 2, és Victoria (Mac) \o/
Két kiváló stratégiai játék, az EU2-vel a balkáni török betörések idejétől lehet alakítani a választott ország sorsát, míg a Victoriában az 1836-tól számított viktoriánus korszak (micsoda meglepetés) gazdasági, társadalmi, politikai és hadászati változásait lehet követni illetve irányítani, egészen az első világháború végéig, igen durva részletességgel. Ezutóbbihoz egyelőre elég kevés vagyok (pedig a cd-ről mentett image legalább egy évvel megelőzte a fizikai kézbesítést, heh), de annál jobb. A - szintén a Paradox által készített - Hearts of Iron-t már úgyis unásig játszottam oda-vissza. Egyébként a játékállás átvihető az időrendben sorban következő játékba.
hungarian improvement pack
HUN: én, CZE: ő
Volt egy veszélyes hónap, amikor kétséges volt, hogy a Wehrmacht áttöri-e a Krakkó vonalában védekező maradék lengyel hadsereget, ezáltal betörve a védtelen Felvidékre és Csehországba a védővonal megkerülésével... Szerencsére ez a többfrontos háború miatti erőszéttagoltság miatt nem sikerült nekik, és a Magyar hadsereg a légierő támogatásával előretört Friedrichschafen-ig, ahol a masszív francia-német frontot elérve a német ellentámadás elől taktikai visszavonulást végzett, amivel alkalmat adott a második francia offenzíva elindítására, ami ezúttal sikeres volt.
intermezzo
A német-magyar hadtestek a szovjet hadsereg romjain átgázolva törnek keletre
A keleti front: 1940 augusztus 30
November 22
Az Egyesült Államok bölcs álláspontja
hoi2
A Magyar Hadsereg a két tűz közé szorult Wehrmacht gyengeségét kihasználva visszafoglalja a Felvidéket (valamint elfoglalja Ausztriát, és a britek előtt felszabadítja az Olasz Szociális Köztársaságot)
Egy másik játékban még nincs összeomlóban a Reich, ezért Pozsonynál a kis létszámú - ám páncélos - front erős német ellentámadásoknak van kitéve, erősítésként Jugoszláviából megszálló hadosztályok érkeznek
HoI2
Nemmellesleg credits az Amazonnak a pontos szallitasert.