never buy paradox games
Dear Gabucino,
You have received an infraction at Paradox Interactive Forums.
Reason: Asked for it
You have been banned for the following reason:
Infraction while on probation
Date the ban will be lifted: Never
This infraction is worth 100 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never
expire.
Original Post:
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?p=13227880#post13227880
prince of persia c64
- better music (the current one is just like the noise channel of a Plus/4)
- disk version with optional fastloader (64hdd doesn’t support them)
- faster screen switch just like in the Plus/4 version
[ link ]
lords of midnight
Ye. És tudom, hogy pont én, aki a száz százalékos autentikus retro híve vagyok, pont én használtam emulátort a real-iron helyett - na ennek két oka van. Az egyik, hogy így meg lehet dobni az amúgy döglött lajhár sebességgel vánszorgó képernyőkirajzolást, a másik pedig, hogy így egyszerűbb volt közben a térképezés, tudniillik elég kényelmetlen egy C=128-at és egy notebookot egyszerre ölben tartani. Kipróbáltam. A legjobb lett volna ha nálam van a CoV#19-em, és tudok a papír alapú térképen bábukat tologatni.
A stratégia egyébként pofonegyszerű volt: a Mountains of Ithiril-től délre és keletre az összes lordot betoborzása, majd Xajorkith-be küldése (aki nem fér be, azt egy mezővel délebbre). Dreams és Lothoril lordjai Gloom-nál teleltek addig, zavartalanul.
A játék végén a várost védő 15 lordnak összesen 11315 katonája, és 10040 lovasa volt. Úgy a negyven-valahanyadik napon meguntam a várfalon szétplaccsanó Doomdark katonákat nézni, és Morkinnal kelet-északkelet felé kerülve (nem mintha jött volna még sereg) elsétáltam a Tower of Doom-hoz, és a már egy hete ott rejtőzködő Lorgrim segítségével pontot tettem I. Doomdark uralkodásának végére.
Mike Singleton: hats off!
minecraft filesystem
<gab> minecraftfs-t ide
<gab> latni akarom ahogy epulnek a fileok
<gab> ... ezt le kene vedetni (c)
<gab> uj ertelmet kapna a virusirtas
<gab> egy creeper belerobbantott a p0rn konyvtaramba
legend
Gateway 1 ✔
Gateway 2 ✔
witcher 2
Mondhatni kemény vagyok, de legalább igazságtalan. Manapság, amikor a közepesen/jól sikerült folytatások ritkábbak mint egy stabil linuxos filerendszer, a Witcher 2-t különösebb kritika nem érheti, lévén a legtöbb területen sikerült az előző részt pozitívan felülmúlni (gfx), vagy legalább a szintjét hozni (map, hangulat, questek). Ami gyökeresen más, az az előző részben sok embert elbátortalanító harcrendszer.
Ennek megváltoztatására látszik, hogy jelentős súlyt fektettek: a harc sokkal “óvatosabb” és taktikusabb lett. Ez akár még jó is lehetne, de nem az. Sikerült ugyanis agyoncsapni a játékot egy borzasztóan körülményes (clunky) karaktermozgással, és ezzel a Witcher 1-ben - végül - módfelett megkedvelt pörgő-forgó kombós gyilkolászás (mégiscsak egy mutáns gyilkológépről van szó) helyét egy féllábú, kezdő társastáncos csetlő-botló bénázása vette át.
Console-friendly... Meh.
Bármilyen mozgást is végez Geralt, az kivétel nélkül borzasztóan lassú, és az előző résszel szemben menet közben megváltoztathatatlan. Ehhez nagyon hasonló volt a változás például a Thief és Thief 3 kapcsán, utóbbi - többek közt - szintén azon vérzett el, hogy a szögletes irányítás miatt megszakadt a játékos és a főszereplő közötti immerzió.
Végeredményben egyetértek a Metacritic-en negatív/közepes értékelést adó játékosokkal (plusz lásd GOG fórum), akik szintén ezt emelték ki. Hozzá kell tenni azonban, hogy a Witcher 2 nem rossz játék, természetesen sokkal-sokkal jobb mint a borzalmas Dragon Age 2, valamint bizonyos, hogy a játék végére sokkal jobb véleménnyel leszek róla. Ehhez viszont harmadszorra is el kéne kezdeni játszani vele, jelenleg azonban a Gateway, a Deja Vu vagy az Ultima 7 is jobban vonz.
Witcher 1 > Witcher 2. “If it ain’t broke, don’t fix it.”
UPDATE: azóta már vagy hatodszorra is letettem. Sajnos minden fejlesztői igyekezet ellenére (illetve éppen azért) ez a játék szar.
UPDATE: voice-over sucks
the witcher
I’m even breaking my rule of not preordering: with Witcher 2. DRM-free only on GOG, and the price difference of the US and EU versions are credited on my GOG account. Now that’s not a money-minting potato-campaign. Frankly, I dont’t see how this could go wrong:
- it’s coming from Poland
- it has no DRM
it’s not a lame, cash-cow console conversion like Dragon Age 2, Crysis 2, and Portal 2boy were we lied to... And the game suffered.- affiliated with GOG
indie = szar
Penumbra(nem indie, a Paradox Interactive adta ki)Amnesia(a Penumbra - megérdemelt - sikerén felfutott fejlesztő-, és immár kiadócég bocsájtotta ki)Minecraft(indie, de nem jó, hanem egy röhejes hardverigényű elképesztően bugos, DRM-infested, mára már játszhatatlan szar)bit.trip sorozat(elnézést de a WiiWare-ből azonnal többmillió játékoshoz jut el. Remélem a Nintendó azért nem számít indie kiadónak. Mellesleg a Beat-et kivéve a sorozat többi tagja elég fostaliga.)ja bocs nincs több, az animgif-flashjáték vonalból kialakult angrybirds-kaliberű taknyok sosem voltak jókUplink. Oké, de az megvan hogy tíz éve, 2001-ben készült?
minecraft
SYN flood, apparently. I’ve learned a lot today.
One of the lessons is “hire a linux guru”.
No, no that. I’d brutally murder anyone on the spot who claims being a “linux guru”.
Érdekes egyébként ez a notch gyerek (a Minecraft készítője). Szemlátomást most tanulja a számítógép és az internet kezelését, egy évvel ezelőtt viszont (vajon akkor milyen tudásszinten leledzett?.. igen, your average java coder) összedobott egy Java-s játékot, amely - amellett, hogy egyszerűsége dacára 1Gb memóriát pikk-pakk megesz - mostanra négyezer vásárlásnál tart óránként. Ez tizenkétmillió forint / óra! Alighanem ez a “zajos siker” definíciója.
(trailerért klikk a képre)
silent hunter 5
Német "koktél". Elkészítése: fél literes söröskorsóba beledobott feles vodka (pohárral együtt). Na de most nem is erről lesz szó, hanem a tengeralattjárókról, egészen pontosan a német tengeralattjárókról. Az alapfeltevés: aki nem kedveli a második világháborús német tengeralattjárók történelmét és történeteit, az nem egész ember. Ilyen mutáns volt Churchill is, aki annyira rettegett tőlük, hogy személyes feladatának érezhette démonizálni őket amikor azt mondta: "U-boat. Kizárólag ezt szót fogjuk használni a német eszközökre. A tengeralattjáró szó csakis a mi remek angol hajóinkat illeti meg." Nos, tőlem aztán megtarthatja.

Nos, a történetem tovább folytatódott a 688 Attack Sub nevű játékkal, aminek ugyan vajmi kevés köze volt a második világháborúhoz (lévén amerikai és szovjet atomtengeralattjárók voltak a szereplői), de egy remek szimulátor volt. Kezelte a párszáz forintos, printer portra dugott D/A adaptert is (aki nem tudná: "hangkártya"), úgyhogy még az akkori kis putter 286-os fűnyírógépemmel is cafatokra tudtam pingelni a hangszórókat.
Hosszú szünet, tarkítva egy nagyon rövid Aces of the Deep megtekintéssel, majd 2009-ben... Silent Hunter 3. Dacára annak, hogy románok készítették, ez egy igazán remek, audiovizuálisan, játszhatóságban és minden egyéb tekintetben egy meglehetősen kiváló szimuláció volt (a játék maga egyébként 2005-ös). A kiadása óta eltelt években számtalan kisebb-nagyobb módosítás született hozzá, hála az alapjáték komoly moddolhatóságának. A nagyobbak közül említendő a Grey Wolves Expansion, amelyet akár Silent Hunter három és félként is nevezhetünk.
A csendes-oceáni hadiszínteret feldolgozó negyedik részt átugorva végre a lényegre is térek, ez pedig az atlanti hadiszíntérhez visszatérő Silent Hunter 5, és hogy jó-e is ez nekünk.
Másolásvédelem
A kiadás előtt (a finoman szólva is meggyőző trailerek mellett) az az infó is kiderült, hogy a játék másolásvédelme egy folyamatos on-line kapcsolat lesz az Ubisoft szerverei felé. Bármilyen netes problémára a játék megáll, és lehet választani a további várakozás és a kilépés között. A játékállások szintén az Ubi szerverén tárolódnának. Érthető módon ez a lépés óriási haragot váltott ki a SubSim.com fórumán: a poll szerint a vásárlók 80%-ának így már nem is kellett a játék.
Nos, a védelem az összes mellékhatását sikeresen hozta, erényeit pedig egyáltalán nem. A játékot az első 24 órában feltörte a Skid Row (thanks!), a legális felhasználók pedig képtelenek elindítani a játékot, mert egy ismeretlen harmadik fél olyan masszív DDoS támadást intézett az Ubi szerverei felé, hogy az oda kapcsolodni vágyó Silent Hunter 5 és Assassin's Creed 2 játékosok 95 százaléka sikertelenségre kárhoztatott. Ez egyébként jelen pillanatban is tart.
Miután nemrég már megégettem magam az online DRM-mel a VP Ltd kapcsán, így az SH5-öt eleve crackelt példányban töltöttem le (az SH3-am természetesen eredeti).
Ami jobb lett
Grafika. 2010-es szint, igazán gyöngyörű árnyékok. Kár, hogy egy Fallout 3-mat és Crysis-t simán kezelő gépen ki kell őket teljesen kapcsolni, hogy ne 5-10 fps legyen 30-60 helyett.
Bejárható U-boot: a játék first person szemszögből játszódik.
Végre nem működik szárazföldön keresztül a hidrofon, és az AI vizuális észlelése.
Ami rosszabb lett
Minden más. Az elődök U-boot választékától (II, VII, IX, XXI) eltérően itt csak a(z egyébként legelterjedtebb) VII tipus létezik. A játék nem 1945-ig, hanem csak 1943 májusáig tart (a Fekete Május, amikor a német tengeralattjárók veszteségei olyan szintre emelkedtek, hogy Dönitz gyakorlatilag lefújta az atlanti háborút).
A grafikus interface gyakorlatilag megszűnt, a WASD irányításon kívül nincs más interakcióra lehetőség (najó még pár billentyű, merülés és hasonlók). Nincsenek többé WW2-es gépek, a torpedó számítógépen sem lehet tekergetni a bizgentyűket, helyette beszédben kell megadni a paramétereket a tisztnek (dacára annak, hogy ez most leírva reálisabbnak tűnhet, játék közben ez borzasztóan rossz). Az egész interface egy iPhone letisztultságára és kivitelezésére emlékeztet. Nem mondhatni, hogy beleillenek egy második világháborús játékba holmi 21. századi ikonok. A hajón sehol nincs egy iránytű (!), a sebességmérő óra is eltűnt. Bármiféle navigációt csak a térképen lehet végezni.
A legénységgel történő interakció bugos, nehézkes, és nevetséges. A játékot senki se indítsa el a legénységi morál csökkenését kikapcsoló mod nélkül! Ja, a legénység az előző részektől eltérően itt sérthetetlen lett, szóval nyugodtan kint lehet őket hagyni bármilyen tűzharcban.
Nagyon sok fontos funkció (távolság a tengerfenékig, időjárásjelentés, célpontkövetés a hidrofonnal, ilyesmik) visszaszerezhető a commands.cfg-ben billentyűkhöz definiálva őket. Enélkül el sem érdemes indulni. A periszkópot kezelve nem lehet utasításokat adni a hidrofonnál ülő tisztnek (például távolságbecslés a célpontig), szépen le kell mászni a toronyból (persze nem a felszínen: a támadó periszkóp magában a toronyban található), odasétálni a hidrofonhoz, odébblökni az embert, megkeresni az elsüllyesztendő hajót, és ezután le lehet mérni a távot. Mire pedig a kapitány visszasétál a periszkóphoz, ez már idejétmúlt adat. Ó, azt említettem, hogy a hidrofon a vízfelszínen is működik? (tudniillik, a rögös valóságban nem)
A mesterséges intelligencia pocsék. Gyakori, hogy egy romboló akár az egész játék során elkíséri a játékost, tartva egy adott távolságot (megközelíteni se lehet). Ugyanakkor viszont általában tétlenül nézik, ahogy a németek elsüllyesztik a fél dover-i kikötőt, vagy egy konvojt. A repülőgépek soha nem veszik észre a tengeralattjárót, akkor se ha az lő rájuk (!). A tengeralattjáró nem sérül a tengerfenéknek ütközéskor.
Nem folytatom, ennyiből is lejöhet a lényeg: ezt a játékot alfateszt fázisban adták ki (Hearts of Iron 3, 300km-rel odébb csúszott Sztálingrád, stb, ismerős?).
Fogadtatás
Az amazon.com-on a játék átlagban kőkemény stabil 1 (egy) csillagot kapott, azaz a minimális értékelést, és a subsim.com tagok tapasztalata szerint több viszonteladói láncnál "kérdés nélkül visszavehető" utasítást adtak ki a játékra.
EPIC FAIL
Szerencsére a legkatasztrofálisabb hiányosságokra már az első napokban született vagy 10 mod a subsim.com-on, de az SH3-as játszhatósági szint eléréséhez még legalább fél, de inkább egy egész év kell majd.
Virtual Programming Ltd just sucks.
Except that they aren't. See the conversation below.
Berczi Gabor |













Granted, I may have drank a bit before this last one, but hey, who wants to arrive home just to receive a “no u cant play!!1 nothin’tofix!!” message? Anyways, the next mail I received was this:
"Consider yourself banned from our support forum.
Your language is totally unacceptable."
So now I can't play the games I paid for, except if I get my old Mac back. There goes several hunder euros of wasted money to a bunch of idiots. The moral of the story: don't ever buy from Virtual Programming Ltd. And check back here sometimes, if I manage to "find" a VP copyprotection crack somewhere, maybe I'll post a link.